Creating Sustainable Fibre Solutions (CSF)

Extra toegevoegde waarde en klantwaarde voor onze producten

Doelstellingen:
1. Per jaar meer dan 5 procent extra toegevoegde waarde en klantwaarde
2. Onze productielocaties leveren in 2030 een dubbele bijdrage aan de Nederlandse economie in vergelijking met 2014

Om als papier- en kartonproducenten te overleven moeten we niet alleen het maximale rendement uit grondstoffen halen en minimale hoeveelheden energie verbruiken, we moeten ook zorgen dat onze producten meer opleveren!

We kunnen de opbrengst per ton eindproduct verhogen door de productie van papier en karton met unieke eigenschappen. Of het nu gaat om verlaging van het gramgewicht met behoud van prestaties, een aantoonbare volgende stap in duurzaamheid van onze producten, verbeterde oppervlakteafwerking die barrière-eigenschappen geeft of het toevoegen van hulpstoffen die ons product actief maken: al deze voorbeelden zorgen ervoor dat de toegevoegde waarde van ons product toeneemt. Daarnaast kunnen we aanvullende diensten ontwikkelen in aanvulling op onze producten. Internet biedt bijzondere kansen voor nieuwe supply chains.

Om concurrerend te blijven moeten we grote stappen vooruit maken. Als collectieve ambitie is een extra toegevoegde waarde van gemiddeld 5 procent per jaar de doelstelling. Om dit doel te halen moeten we samenwerken met ketenpartners. Dat doen we niet alleen met (afnemers van) onze afnemers, maar ook met verschillende brancheclubs en andere industrietakken.