Laatste nieuws

Herpositionering DS Smith creëert uniforme visie voor de toekomst

Verpakkings- en toevoerketenstrateeg DS Smith heeft vandaag aangekondigd dat het zijn verpakkings-, papier-, plastics- en recyclingactiviteiten onderbrengt in één uniform(e) huisstijl en merk. In Nederland is DS Smith Paper De Hoop in Eerbeek papierproducent voor de verpakkingsindustrie.

Deze ontwikkeling volgt 18 maanden nadat de van oorsprong Britse fabrikant de Zweedse rivaal SCA Packaging overnam, wat voor DS Smith resulteerde in een marktaandeel van 14% op de Europese verpakkingsmarkt.

Directeur van de Groep Miles Roberts zegt: “DS Smith heeft in de laatste jaren een gigantische transformatie ondergaan. We kunnen nu een veel breder product- en dienstenportfolio aanbieden en opereren op veel grotere schaal als een strategische partner met cross-sectorexpertise, terwijl we onze klanten plaatselijke en persoonlijke dienstverlening blijven leveren.”

“Met onze recente overnames hebben we aanzienlijke progressie kunnen boeken in de zeer competitieve Europese verpakkingsmarkt. Bovendien hebben ze geholpen bij de integratie van onze Europese en Britse activiteiten.”

“Onze klanten zoeken voortdurend naar verbetering op het gebied van innovatie, verkoop en efficiëntie, maar met veel minder tijd en middelen. Onze vaardigheden en deskundigheid kunnen klanten ondersteunen bij die uitdagingen, zodat ze erop kunnen vertrouwen dat de oplossingen van DS Smith hun problemen helpen oplossen, en een positieve impact hebben op hun bedrijf en prestaties.”

DS Smith is momenteel een van de marktleiders in verpakkingsoplossingen en het grootste karton- en papierrecyclingbedrijf in Europa. Het heeft een omzet van £ 3,7 miljard en wereldwijd meer dan 20.000 werknemers.

Roberts vult aan: “Het samenvoegen van onze verpakkings-, papier-, plastics- en recyclingactiviteiten biedt klanten een complete dienstverlening, van het ontwerp en de productie tot aan levering en recycling. De beslissing om al onze activiteiten onder één duidelijk en sterk merk onder te brengen was een logische volgende stap voor ons.”

Als onderdeel van de rebranding lanceert DS Smith ook een nieuwe website (www.dssmith.com). Het nieuwe merk wordt op 20 november geïntroduceerd en zal geleidelijk worden geïmplementeerd in de verschillende divisies en regio’s.