VNP Jaarverslag 2013 uit!

Papier en karton creëren status, meerwaarde en beleving. De producten die we maken zijn overal om ons heen, 24 uur per dag zichtbaar en voelbaar. In het jaarverslag van de VNP over 2013 leest en beleeft u dat.

Unilever vertelt hoe shelf ready packaging ervoor zorgt dat karton zich ontwikkelt tot marketinginstrument. Kimberly-Clark licht toe hoe een papieren zakdoek zorgt voor beleving. Moonen Packaging – het groenste bedrijf van Nederland – raadt haar klanten aan op duurzaamheidsgronden voor papier en karton te kiezen. Daarnaast vindt u in dit jaarverslag verrassende toepassingen van papier en karton. Wist u bijvoorbeeld dat papier een prima materiaal is om de akoestiek op lawaaiige plekken te verbeteren? En papieren incontinentielakens de wereld veroveren? Blader eens door dit jaarverslag en verwonder u over al die bijzondere toepassingen van ons materiaal!

Daarnaast praten we u bij over de ontwikkelingen op energie- en milieugebied, brengen u op de hoogte van arbo-gerelateerde zaken en bieden u een keur aan statistische informatie. We besteden aandacht aan Duurzaam Boek – een boek met een 50 procent lagere CO2-footprint en gaan langs bij het Inspiratiecentrum – Wereld van Papier: een plek in Schiedam waar de laatste snufjes op het gebied van papier, karton en verpakkingen tot leven komen.

Het jaarverslag werd gepresenteerd tijdens de algemene ledenvergadering op 25 juni.

Veel leesplezier!