Cover jaarverslag

Jaarverslag 2021/2022: vrouwen aan (en rondom) de machine centraal

Vandaag verscheen het VNP-jaarverslag 2021/2022. In dit magazine vind je een overzicht van de onderwerpen waarmee de VNP zich namens twintig papier- en kartonfabrieken bezighoudt: samen geven ze een fraai beeld van de dynamiek in en rondom onze sector.

2021 was een jaar waarin onze sector een groei van 3 procent realiseerde ten opzichte van het jaar ervoor. De afzet steeg – mede onder van invloed van de groeiende verpakkingsmarkt – flink, maar ook de omzet nam een hoge vlucht. Meer cijfers over omzet, afzet en im- en export vind je in het statistisch overzicht.

Zoals je hopelijk weet lanceerden wij eind 2021 de campagne ‘Uitdagend Papier’, waarin we jongvolwassenen wijzen op de baan- en stagemogelijkheden in onze sector. Toen we ons verdiepten in de professionals die er dag in, dag uit voor zorgen dat papier en karton van wereldklasse van onze machines rollen, bleek dat vrouwen in en om de werkvloer in onze bedrijven schaars zijn.

Dat vinden we jammer, want we denken dat iets meer diversiteit goed is voor onze sector. Daarom lees je in dit jaarverslag het verhaal van elf vrouwelijke collega’s, die met veel plezier werkzaam zijn in onze bedrijven. Het zou mooi zijn als hun ervaringen andere vrouwen verleiden ook de keuze voor papier en karton te maken.

Deel deze pagina:

jaarverslag-22-23 Contact

Jaarverslag '22/'23

In ons meest recente jaarverslag lees je het verhaal van elf (voormalig) stagairs die carrière maken in onze bedrijven. Met hen hebben we goud in handen. Veel leesplezier!

VNP van Houtum

Baan of stage in een papier- of kartonbedrijf?

Onze bedrijven staan te springen om nieuw (technisch) talent. Grijp je kans in onze uitdagende wereld!